strona główna
unicef
erasmus
godło
BIP
Dziś mamy: sobota 2024-04-20 , imieniny: Agnieszki, Amalii, Czecha
PlanyAktualnościDokumenty szkolneProgramy i podręcznikiPsycholog, Pedagog, Pedagog SpecjalnyEgzaminy i sprawdziany
Jesteś w: » Egzaminy i sprawdziany » Egzaminy

Egzaminy

Informacje o egzaminie klas 8 znajdują się na stronie OKE oraz CKE.
 
Informacje te znajdują się także na stronach CKE:  https://cke.gov.pl/egzamin-osmoklasisty/
 
Szczególnie ważne informacje znajdują się w "Informacjach" tj. https://www.oke.gda.pl/plikiOKE/Egzamin_osmoklasisty/Informacje_o_egzaminie/2019_08_26_Informacja_E8.pdf  (str 57-58: informacje dla rodziców)
 
 
 
 
 
Dostosowania:
 
5. Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty polega między innymi na: a. zminimalizowaniu ograniczeń wynikających z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym ucznia b. zapewnieniu uczniowi miejsca pracy odpowiedniego do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych c. wykorzystaniu odpowiedniego sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych d. odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów e. ustaleniu zasad oceniania rozwiązań zadań wykorzystywanych do przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, o których mowa w art. 9a ust. 2 pkt 2 ustawy, uwzględniających potrzeby edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia f. zapewnieniu obecności i pomocy w czasie egzaminu ósmoklasisty nauczyciela wspomagającego ucznia w czytaniu lub pisaniu lub specjalisty odpowiednio z zakresu danego rodzaju niepełnosprawności, niedostosowania społecznego lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym, jeżeli jest to niezbędne do uzyskania właściwego kontaktu z uczniem lub pomocy w obsłudze sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych. 
 
6. Dokumenty, na podstawie których przyznawane jest dostosowanie formy lub warunków przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty, to: 
a. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność
b. orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym 
c. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania 
d. zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza 
e. opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się 
f. pozytywna opinia rady pedagogicznej w przypadku uczniów: 
 objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w szkole ze względu na trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą, zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną 
 cudzoziemców, którym ograniczona znajomość języka polskiego utrudnia zrozumienie czytanego tekstu.  
 
8. Zaświadczenie o stanie zdrowia, o którym mowa w pkt 3.4.6d, przedkłada się dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października 2019 r.
9. Opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, o specyficznych trudnościach w uczeniu się, o której mowa w pkt 3.4.6e, przedkłada się dyrektorowi szkoły nie później niż do 15 października 2019 r. 

 

BIPBasenGaleriaPlan lekcjiSport